Загальна картина після 11 ходу
General picture after Turn 11Добавлено спустя 1 минуту 56 секунд:Під Ромнами німцям вдалося застопорити радянський танковий прорив, але чи надовго?
Near Romny, the Germans managed to stop the Soviet tank breakthrough, but for how long?
Тим часом на іншому фланзі нарешті почався штурм села Бобрик. Почався він з виноса кулеметників в окопі спільними зусиллями мінометів, кулеметів з висоті, Штугів та Ганомагів (з перекидом половини промахів по двом сусідам на гексі).
Бонус - шальні кулі також нанесли втрати кадровій роті в засідці. В роті лишилось 2 одиниці о/с, але вона пройшла тест на стійкість і лишилась в засідці!
Meanwhile, on the other flank, the assault on the village of Bobryk finally began.
It started with wiping out the entrenched machine gunners by the joint efforts of mortars, machine guns from the hill, Stugs and Hanomags (with rolling half of the misses at two neighbors on the hex).
As a bonus, stray bullets also caused losses to the regular company in ambush. There are 2 units left in it now, but the company passed the Fortitude Test and remained in ambush!
За очками досі веде РККА — 348:294, але відрив німців зменшився, бо німецька піхота допалила взвод БТ-5 під час вуличних боїв у Ромнах.
Добавлено спустя 7 минут 29 секунд:TURN 12Left flank:
Грифіндор отримав 10 очок за добиту в лісі німецьку піхоту, але й Слізерін отримав свої 10 очок за знищення роти кадровиків у рідколіссі силами мінометів і двох взводів "чехів". Хоча, міномети ні фіга не влучили - всю роту знищили снайпери-танкисти.
Але найцікавішим було питання - що робитимуть Т-34?
Повний взвод спустився в яр, а неповний вийшов з безперспективного ближнього бою на рокадну дорогу в тилу німців. Попереду для нього відкриваються широкі перспективи, але часу замало - лише два ходи до кінця... Та й чи багато зможе один танк? Він лише 8 кубів по піхоті кидає.
Правий фланг:
Німці підступилися впритул до Бобрика, гаубиця теж повернулася в цей бік...
РККА все ще попереду на 31 очко.
Але варто німцям зайняти хоча б один гекс Бобрика, і перемога буде за ними.
І я, чесно кажучи, не бачу, що може завадити німцям захопити хоча б один гекс Бобрика. Навіть якщо сапери замінували гекс села, де вони стояли так довго.
Тут і за два гекси можна поборотися.
У РККА є ще шанс спробувати знищити гаубицю (+34 очки), або обидвох чехів (+54 очки).
The Red Army is still 31 points ahead.
But if the Germans capture at least one hex of Bobryk, victory will be theirs.
And I honestly do not see what can prevent the Germans to capture at least one Bobryk hex. Even if the engineers have mined the hex of the village where they had been standing for so long.
Wehrmacht might even try to capture two village hexes.
The Red Army has chances to destroy the howitzers (+34 points), or both Pz 38t (+54 points).
TURN 13
Для синхронізації останні два ходи Ліам грає за обох червоних командирів.
T-34 platoon with 1 tank left fires at Pz38t, which was going to assault T34 itself just to slow down its breakthrough. The Czech is knocked out.
Soviet HQ was nailed by mortar fire.
There's a cavalry raid at the German rear, they're trying to stop it. 61 engineers + Pak36 that changed its kill zone the previous turn fired suppressively at 3 cavalry which was assaulting by foot). Destroyed, no cavalry assaults in this game...
Stug and 11 Romanians assault the pinned down infantry in Bobryk. Pz II is entering the Bobryk at the adjacent hex simultaneously with Soviet infantry 2/23 from light woods. Wiped out.
Ось така ситуація перед останнім ходом:
Неповний взвод Т-34 добив неповний взвод чехів, а двушка (1 танк) зайшла у Бобрик одночасно зі свіжою радянською ротою і була підбита.
Повний взвод Т-34 зробив неочікуваний маневр для німців - виліз з яру прямо під Ромни...
Німці очікували, що Т-34 будуть виїжджати через вихід з яру і направили туди чехів, щоб перегородити дорогу, але не вгадали.
Тепер в Ромнах лишились лише гаубиці, елітна рота в засідці та 3/5 звичайної роти в ББ з СУ-76 (до речі, на цьому ході одну з "сушек" було підбито).
Stug разом з румунами атакував подавлену недобиту 25-ту роту і вибив її з цього краю села. При цьому 25-та рота втрат не понесла - ні від обстрілу leIG, ні від атаки...
За рахунок Бобрика Вермахт вийшов уперед по очках — 407:361.
Обстановка в Бобрику перед останнім ходом:
TURN 14Howitzer fired at T-34 at point blank range and put off 3 defense points, after tht T-34 tried to enter Romny and was finished off by ambushed elite infantry.
Бобрик зіграв найважливішу роль: хоча один з гексів села лишився порожнім, румуни ув'язалися в ББ і не дали зарахувати хоча б один гекс Бобрика до очків РККА
Фінальний рахунок 456 : 288 на користь Вермахта
Добавлено спустя 26 минут 33 секунды:ВИСНОВКИ1. По сценарію.Враження з боку Вермахту: грати на два фронти — складно, але цікаво. Найбільш «весело» крутити гаубицю туди-сюди.
Особливий кайф – це ледь не кожен хід приймати рішення, на якій з флангів перекинути який з юнітів, чи коли вже може можна перекидувати юніти з незадіяних ділянок на більш небезпечні (щоб при цьому занадто не оголити ті ділянки).
З боку РККА враженнями поділяться мої опоненти.
Можу лише зазначити, що Ліам всю гру вирішував наступальну задачу, що завжди цікаво. Андрій мав в основному оборонятися, але постійно пробував контратакувати — тому Гравцю №2 варто передбачити у сценарії більше можливостей для наступальних з дій, щоб не було нудно.
Для кращого балансу очок варто зробити дорожчими гекси Ромнів, щоб у РККА була опція не тільки прорватися, а й як варіант — захопити Ромни.
2. По діям Вермахта.Помилки:
- Зайняв село Герасимівка дуже малими силами — вони не змогли дати ніякого опору, причому я втратив дві піхоти, румунів і саперів практично ні за що. Із Герасимівки відразу три танкових взводи РККА могли з села обстрілювати позиції в Ромнах, поки з тилу підтягувались їхні артилерія та міномети. Треба було або займати село великими гарнізоном, або не заходити в нього взагалі, а заховати ті всі юніти по засідкам в Ромнах і навколо.
- Була певна паніка на лівому фланзі після 5-6 ходів, коли танки Ліама зайняли Герасимівку, а у мене лишилось 2 снаряди у гаубиці. Через це почав смикати юніти туди-сюди.
- Занадто великими силами атакував висоту 387 — її обороняв досить малий контингент Андрія.
- Як завжди, не догледів лінії видимості на карті, через що на 4 ході на рівному місці втратив батарею leIG і взвод мінометів.
Успішні дії:
- Створив чисельну перевагу під час танкової дуелі з підкріпленням Андрія.
- В потрібний момент (останні ходи) зібрав звідусіль потужне угрупування для штурму Бобрика.
- Наглухо перекрив верхню (східну) дорогу, завдяки чому мав можливість зняти звідти юніти в другій половині гри.
- Максимально загальмував потенційний прорив Т-34.
- Вгадав приблизне розташування мінного поля :)
3. Дії РККА — Ліам.Успішні дії:
- Швидко вибив мене з Герасимівки.
- Вгадав розташування Pak 40 і розумно спланував, як її нейтралізувати.
- Майже вивів Т-34 на оперативний простір мені в тил. Якщо б гра тривала на 3-4 ходи довше, його танковий рейд по моїм тилам мав би катастрофічні наслідки.
Помилки:
- Не взяв гаубицю… Гаубиця була б кориснішою, ніж Т-60 та одна піхота на ті ж очки.
- Нейтралізувати Pak 40 можна було з меншими втратами.
- Т-34, замість того щоб знищити німецьку гаубицю, поліз в Ромни на засідку есесівців.
- БТ-5 та СУ-76 зайшли на піхотну засідку в Ромнах без підтримки власної піхоти.
- Помилка з наказом трьом ротам піхоти в лісі, через що вони не встигли дійти до Ромнів.
Дії РККА — Андрій.Для Андрія це була така собі навчальна партія — перша гра проти дорослого опонента плюс засвоєння деяких правил на ходу зіграли свою роль.
Успішні дії:
- Перехитрив мене з висотою 387 (я витратив дим на порожні окопи і втратив один Pz III від засідки полковушки…)
- Рейд БА-10 у напрямку моїх мінометів відволік великі сили на його нейтралізацію.
Помилки:
- Вважаю помилкою його контрудар на 7 ході. Два взводи радянських легких танків потрапили під вогонь моїх трьох взводів, з яких два середніх. Плюс піхота вийшла з безпечного Бобрика прямо на дорогу і врешті-решт вся там полягла. В тому числі морпіхи, які сильні в ББ, а не у вогневому бої на дистанції. Морпіхів капець як не вистачило у вуличних боях за Бобрик на останньому ході, правда?
- Сапери могли поставити друге мінне поле, навіть в самому Бобрику, але чомусь не зробили цього.
- Андрій не на повну використав засідки.
Щодо контрудару Андрія – я не кажу, що обов’язково треба було заховати танки в танкові засідки в Бобрику. Контрудар був теж гарною опцією, але не так і не там. Можливо, пізніше, або з іншого напрямку, використовуючи місцевість для додаткового захисту легких танків. Наприклад, через рідколісся за болотами. Або до висоти 387.
До речі, Ганомаги себе дуже файно показали, після того як я за 8-9 ходів вибив всі протитанкові засоби Андрія. Стрільба в русі на три гекси і розстріл піхоти в селі з сусідніх гексів були потужним інструментом для німців.
Добавлено спустя 5 минут 36 секунд:Враження Андрія:Для меня эта игра была первая со взрослым противником. До нее я не пользовался и не знал как работают минометы, leIG, минные поля, да и вообще все кроме танков и пехоты для меня было ново. Играл я с сыном в эту игру раз в год, может два, поэтому и с правилами у меня было туго, а тут ещё некоторые из них изменены, и играл я по второй редакции, а она немного отличается.
Но все интересно, воображение работает, будем продолжать играть. Я таких людей двадцать лет искал.
Liam’s opinion:My thoughts about the scenario and the result of the battle.
It would have been nice for the scenario to last one or two more turns.
The forces seemed fairly balanced.
I think one of my more serious mistakes was delaying the attack unnecessarily around turns 3–6, which prevented me getting to Bobryk in time.
Kirill has already said everything else :)
Добавлено спустя 33 секунды:GAME CONCLUSIONS in English
1. Scenario.
Wehrmacht impressions: playing on two fronts is difficult, but interesting. Especially tricky was turning my howitzers back and forth :)
The coolest part was that almost every move the German player had to decide on which of the flanks to transfer reserve units, or when it is already possible to transfer units from unused areas to more dangerous ones (so as not to expose those areas too much).
My opponents will share their impressions of the Red Army.
I can only say that Liam was solving the offensive task throughout the game, which is always interesting. Andriy mainly had to defend, but constantly tried to counterattack so the scenario should provide Player #2 with more opportunities for offensive action.
For a better balance of points, Romny hexes should be made more expensive, so that the Red Army has the option not only to break through but also to capture Romny.
2. Wehrmacht actions.
Mistakes:
- Occupied the village of Herasimyvka with very small forces who could not give any resistance. There I lost two infantries, Romanians and engineers for almost nothing. From Herasimyvka, three Soviet tank platoons could fire at my positions in Romny, while Soviet artillery and mortars were being drawn from the rear. Maybe it’d be better either to occupy the village with a large garrison, or not to enter it at all, but to hide all those units in ambush in and around Romny.
- There was a certain panic on the left flank after 5-6 moves, when Liam's tanks occupied Herasimyvka, and my howitzers had only 2 ammo left. Because of this, I began pulling units back and forth.
- Germans attacked the hill 387 with too much force while it was defended by rather small troops.
- As always, I did not study the map thoroughlyб and as a result I lost one leIG battery and mortars for no reason at all on Turn 4.
Successes:
- German player purposefully achieved numerical superiority during the tank duel with Andrew’s reinforcemens.
- At the right moment (the last turns) I gathered a powerful battle group from everywhere to assault Bobryk.
- I tightly sealed the upper (Eastern) road, so I had the opportunity to remove units from there in the second half of the game.
- The potential T-34 breakthrough was slowed down as much as possible.
- I guessed the approximate location of the minefield :)
3. Red Army actions, Liam.
Successes:
- Quickly knocked me out of Herasimyvka.
- Guessed the location of Pak 40 and wisely planned how to neutralize it.
- T-34s have broken through my defenses. If the game lasted 3-4 turns more, his tank raid on my rear might have had catastrophic consequences.
Mistakes:
- Did not take howitzers to his roster… A howitzer would be more useful than the T-60 and one infantry for the same amount of points.
- It was possible to neutralize Pak 40 with fewer losses.
- T-34, instead of destroying the German howitzer, entered Romny right into an ambush of the German elites.
- BT-5 and SU-76 entered an infantry ambush in Romny without any support of their own infantry.
- An error with the orders of three infantry companies in the forest, because of which they did not have time to reach Romny.
Добавлено спустя 21 секунду:>> THE END >>